GINSENG LaVivant     COLOIDALE AquaNano    

„LUCRAREA” lui KATIE

    Byron Kathleen Reid a devenit depresivă sever după vârsta de treizeci de ani. Pentru o perioada de zece ani, depresia ei s-a adâncit, iar Katie şi-a petrecut doi ani fiind aproape incapabilă să-şi părăsească patul şi obsedată de sinucidere. Astfel, într-o dimineaţă, din adâncul disperării, a experimentat o realizare care i-a schimbat viaţa.
    Katie a observat că atunci când credea (gandea) că un lucru ar trebui să fie altfel decât este („Soţul meu ar trebui să mă iubească mai mult”, „Copii mei ar trebui să mă aprecieze”) suferea, iar atunci când nu credea astfel de gânduri, simţea pace. A realizat că ceea ce îi cauza depresia nu era lumea înconjurătoare, ci ceea ce credea despre lumea din jurul ei. (referitor la depresie citeste si despre vitamina C !)
    Într-o clipă, Katie a văzut că încercarea noastră de a găsi fericirea era inversă, în loc să încercăm, fără speranţă, să schimbăm lumea ca să corespundă gândurilor noastre despre cum „ar trebui” să fie, putem investiga aceste gânduri şi prin întâmpinarea realităţii aşa cum este, experimentăm o libertate şi o fericire neimaginată.
    Dupa aceea, Katie a dezvoltat o simplă, dar puternică metodă de investigare, numită „Lucrarea”, care a făcut această transformare posibilă. Ca rezultat, o femeie ţintuită în pat, sinucigaşă, a devenit plină de iubire pentru tot ceea ce viaţa aduce.

Ceea ce este, este !
    Singura dată când suferim este când credem un gând care se ceartă cu ceea ce este. Când mintea este perfect clară, ceea ce este, este ceea ce ne dorim. Dacă vrei ca realitatea să fie diferită decât este, ai putea la fel de bine să înveţi o pisică să latre. Dacă crezi că sună depresiv, ai dreptate. Tot stresul pe care îl simţim, este din cauza faptului că ne certăm cu ceea ce este.
    „Lucrarea” îţi arată că ceea ce crezi că nu ar fi trebuit să se întâmple, trebuia să se întâmple. Trebuia să se întâmple pentru că s-a întâmplat şi nici o gândire din lume nu ar putea schimba asta. Aceasta nu înseamnă că aprobi sau condamni o situaţie. Înseamnă că doar poţi vedea lucrurile fără a opune rezistenţă şi fără confuzia conflictului tău interior. Nimeni nu vrea ca să se îmbolnăvească proprii copii, nimeni nu vrea să fie într-un accident de maşină; dar când astfel de lucruri se întâmplă, cu ce te ajuta ca la nivel mental să te cerţi cu ele?
    Putem vedea faptul că realitatea este bună exact aşa cum este, pentru că atunci când ne certăm cu ea, experimentăm tensiune şi frustrare. Nu ne simţim naturali şi echilibraţi. Când ne oprim din opoziţia cu realitatea, acţiunea devine simplă, fluidă, sinceră şi fără frică.

Stând în propria treabă
    Se pot găsi doar trei tipuri de treburi în Univers: a mea, a ta şi a lui Dumnezeu. (Dumnezeu înseamnă „realitate”. Orice nu este sub controlul meu, al tău sau controlul tuturor, o numesc treaba lui Dumnezeu).
    Cea mai mare parte a stresului vine din faptul că trăim mental în afara treburilor noastre. Când mă gândesc „Trebuie să-ţi găseşti o slujbă, vreau să fii fericit, ar trebui să fii punctual, ar trebui să ai mai multă grijă de tine”, sunt în treaba ta. Când sunt îngrijorată de cutremure, inundaţii, război sau când voi muri, sunt în treaba lui Dumnezeu. Dacă sunt mental în treaba ta sau a lui Dumnezeu, efectul este separarea.
    Dacă tu îţi trăieşti viaţa, iar eu trăiesc mental viaţa ta, cine este aici trăind-o pe a mea? Suntem amândoi acolo. Fiind mental în treaba ta, mă reţine de la a fi prezentă în treaba mea. Sunt separată de mine, întrebându-mă de ce viaţa mea nu funcţionează.
    Să cred că ştiu ce e mai bine pentru altcineva, înseamnă să fiu în afara treburilor mele. Chiar daca fac aceasta în numele Iubirii, este aroganţă pură, iar rezultatul este tensiune, anxietate şi frică. Ştiu ce este bine pentru mine? Asta este singura mea treabă. Ar trebui să lucrez cu asta, înainte să încerc să rezolv problemele tale pentru tine.
    Dacă înţelegi cele trei tipuri de treburi îndeajuns să stai în treaba ta, ţi-ar putea elibera viaţa într-un mod în care nici nu-ţi poţi imagina. Data viitoare când simţi stres sau disconfort, întreabă-te în a cui treabă te afli mental şi s-ar putea să începi să râzi!

Întâmpinându-ţi gândurile cu înţelegere
    Un gând este inofensiv atât timp cât nu îl credem. Nu gândurile noastre, ci ataşamentul nostru faţă de gândurile noastre ne cauzează suferinţa. Ataşamentul de un gând înseamnă să credem că este real, fără a investiga. Un crez este un gând de care ne-am ataşat, deseori ani de zile. Gândurile doar apar. Vin din nimic şi se duc în nimic, ca norii care trec pe cerul pustiu. Nu există nici un rău în ele, până ne ataşăm de ele ca şi cum ar fi reale.
    Unii pot spune povestea despre cum şi-au oprit gândurile. Le primesc cu înţelegere si apoi le dau drumul gândurilor. Atunci si ele îmi dau drumul mie.

CARTE: Cine ai fi tu, fara povestea ta? - Byron Katie
----Libraria on-line LIBRIS. Transport GRATUIT.----

Punând mintea pe hârtie
    Primul pas în „Lucrare” este să scrii judecăţile despre orice situaţie stresantă din viaţa ta, trecută, prezentă sau viitoare, despre o persoană de care nu-ţi place, sau o întâmplare legată de cineva care te indispune sau de care ti-e teama ori te întristează.
    De sute de ani am fost învăţaţi să nu judecăm, dar hai să recunoaştem, încă o facem tot timpul. Adevărul este că toţi avem judecăţi care ne trec prin minte. Prin „Lucrare”, avem permisiunea să lăsăm acele judecăţi să vorbească sau chiar să urle, pe hârtie.
    Când faci „Lucrarea”, vezi cine eşti, observând ce gândeşti despre cum sunt alte persoane. În final, vei vedea că totul din jurul tău este reflexia propriilor tale gândiri. Tu eşti povestitorul, proiectorul tuturor poveştilor, iar lumea este imaginea proiectată a gândurilor tale.
    De la începutul timpurilor, oamenii au încercat să schimbe lumea pentru ca să fie fericiţi. Asta nu a funcţionat niciodată, pentru că problema se pune invers. „Lucrarea” ne oferă o cale de a schimba proiectorul, mintea, în loc să schimbăm proiectarea.

Lucrarea: Cum să scrii pe chestionar
    Acesta este momentul să fii onest şi necenzurat despre ceea ce simţi. Lasă-ţi sentimentele să se exprime, fără frică de consecinţe sau orice ameninţare cu pedeapsa. Ia o foaie de hartie si completeaza acest chestionar, in intimitate:
1. Cine te supără, întristează, dezamăgeşte sau te face să te simţi confuz şi de ce? Ce anume nu-ţi place la el/ea?
2. Cum ai vrea să se schimbe? Ce ai vrea să facă?
3. Ce ar trebui să facă sau să nu facă, cum ar trebui să fie, să gândească sau să simtă? Ce sfat i-ai putea oferi?
4. Ce ar trebui să facă pentru ca tu să fii fericit(ă)?
5. Ce părere ai despre această persoană? Fă o listă.
6. Ce anume ţi-ai dori să nu mai trăieşti niciodată legat de această persoană?

Investigarea: Cele patru întrebări şi întoarcerea
    Acum, supune fiecare afirmaţie de pe chestionar, celor patru întrebări de mai jos, iar după aceea întoarce afirmaţia pe care lucrezi.
1. Este adevărat?
2. Poţi fi absolut sigur(a) că este adevărat?
3. Cum reacţionezi, ce se întâmplă când crezi acest gând?
4. Cine ai fi fără acest gând?
5. Întoarce gândul ! (pune-te pe tine in locul situatiei sau persoanei respective si reformuleaza) După aceea găseşte cel puţin trei exemple autentice, specifice despre cum întoarcerea este adevărată în viaţa ta.
    Dupa ce ai observat întoarcerile, continua investigarea pentru următoarea afirmaţie din chestionar.

    Este bine să observi că aceleaşi sentimente sau situaţii se pot întâmpla din nou, dar doar în gândurile tale. Nu mai este nevoie să aştepţi ca oamenii sau situaţiile să se schimbe, pentru a trăi în pace şi armonie. „Lucrarea” este calea directă pentru a-ţi orchestra propria fericire. S-ar putea să trăieşti revelaţii despre tine şi lumea ta, revelaţii care îţi pot transforma întreaga viaţă, pentru totdeauna.



    Persoane care fac „Lucrarea” sub formă de practică constantă spun că obţin rezultate ce le schimbă viaţa.
Scăderea depresiei: 
Găseşte rezoluţie sau chiar fericire, în situaţii care erau cândva fără soluţie. (pt scaderea depresiei citeste si Vitamina C)
Stres scăzut:
Învaţă cum să trăieşti cu mai puţină anxietate sau frică.
Relaţii îmbunătățite: 
Experimentează o conexiune mai puternică şi intimitate cu partenerul, părinţii, copiii tăi şi cu tine însuţi.
Furie redusă:
Înţelege ce te face furios şi revoltat, şi devin-o mai puţin reactiv, mai rar şi cu mai puţină intensitate.
Claritate mentală crescută: 
Trăieşte si munceşte mai inteligent şi eficient, cu integritate.
Mai multă energie:
Experimentează o nouă senzaţie de vitalitate continuă şi de stare de bine.
Mai multă pace:
Descoperă cum să devii “un iubitor a ceea ce este”.

Niciun comentariu :

Impresii, Intrebari, Experiente ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...