REMEDII NATURALE ANTI-OBOSEALA

    Oboseala reprezinta diminuarea anormal de rapida a randamentului fizic si intelectual si este reactia organismului la o combinatie de factori fizici si/sau emotionali. Majoritatea oamenilor au tendinta de a considera ca stilul de viata prea ocupat si stresul este vinovat pentru starea lor de oboseala, insa cauzele oboselii pot fi multiple.
    Oricum, fie ca este un simptom izolat sau cauza unei boli, oboseala trebuie tratata din timp deoarece aceasta lipsa de energie, cum obisnuim adeseori sa o numim, poate duce la dezechilibre profunde fizice si energetice ce pot degenera, in viitor, in boli mult mai severe.

Simptome
    Oboseala cronica se caracterizeaza printr-o stare permanenta de slabiciune fizica si epuizare la cel mai mic efort, cu reducere cel putin la jumatate a activitatii obisnuite, insotita de febra, dureri musculare si dorsale, dureri de cap, tulburari de somn si dificultate in concentrare.
    Sindromul de oboseală se poate manifesta si printr-o serie de semne nespecifice: palpitatii, atacuri de panică, tulburări digestive (dispepsie, balonări, lipsa poftei de mâncare), tulburări psihoemotionale (lipsa poftei de viată, stări depresive, anxietate, indispozitie, irascibilitate), tulburări de somn (somnolentă în timpul zilei, insomnie), tulburări de dinamică sexuală, susceptibilitate crescută la infectiile sezoniere (cel mai frecvent respiratorii), constipatie.

Cauze fizice
    Nivelul scazut de fier sau magneziu, precum si al vitaminelor B, C sau D, ar putea declansa oboseala, stare de moleseala, anxietate si depresie. Oboseala mai poate apare datorita unor afectiuni endocrine, digestive, cardiovasculare, pulmonare, ginecologice, dezechilibre metabolice sau afectiuni ale sistemului nervos: anemie, diabet, hipotiroidie, depresie, etc.
    Singura modalitate prin care puteti afla cu exactitate daca valorile vitaminelor si a mineralelor sunt normale sau scazute, sunt analizele de sange.

Cauze psihice si mentale
    Oboseala îmi dă impresia că sunt gol pe interior. Sursa oboselii se află în lipsa de iubire faţă de viaţa pe care o duc. Unde a dispărut motivaţia mea?
    Neliniştile mele, fricile, suferintele şi rănile mele interioare mă fac să lupt, să mă opun, să refuz anumite situaţii. In loc să îmi centrez energia pentru a căuta punctul comun al dificultăţilor mele, mă imprăştii in prea multe direcţii in acelaşi timp. Sunt disperat, nu găsesc nici o soluţie si să mă zbat pentru a continua să avansez.
    Poate apărea şi o stare de depresie. Mă simt abătut. Am un sentiment de incompetenţă, de lipsă, de dezinteres şi chiar de impotenţă. Nu mai ştiu cum să mă orientez în viaţă, mi-am pierdut pofta de a trăi. Mă plictisesc. Trăiesc în intuneric. Am o mulţime de semne de întrebare şi nimeni nu mă ajută să găsesc răspunsurile. Oricare ar fi cauza oboselii mele, trăiesc o slabiciune atât morală cât şi fizică.

Atitudine sanatoasa
    Accept faptul că am nevoie de un timp de odihnă pentru a îmi reface plinul de energie. Încetez să mă mai agăţ de trecut şi accept să trăiesc momentul prezent, deoarece fiecare moment îmi aduce energia de care am nevoie. Făcând lucrurile de care am nevoie şi care îmi plac în mod deosebit, energia imi va reveni in mod natural.


Remedii naturale energizante si vitalizante
Cura cu argila
    Argila are un conţinut impresionant de circa 18 minerale esentiale printre care: siliciu (49%), calciu, magneziu, fier, sodiu, potasiu, dar şi alte substanţe necesare organismului. Acestea ii confera argilei numeroase proprietăţi: remineralizanta, vitalizanta, tonifianta, regeneratoare.

Suc de orz sau grau verde
    Sucul de orz/grau verde este un elixir pentru sanatate, recomandat in toate starile de surmenaj, epuizare, oboseala cronica, stres sau convalescenta.

Spirulina si Chlorella
    Algele includ în organismele lor majoritatea componentelor organice din apa de mare într-o forma purificata, concentrata si perfect asimilabila de catre organismul uman. De asemenea, continutul mare de clorofila, care are structura foarte asemanatoare hemoglobinei din sangele uman, le confera algelor un  puternic efect detoxifiant si vitalizant. 

Kombucha
    Datorita multor efecte benefice, aceasta bautura energizanta - kombucha - a fost supranumita “nectarul divin”, ”ceaiul miraculos”, ”elixir de viata lunga”, “bautura zeilor”.

Bitter suedez
    Bitterul suedez are efect tonic si reglator asupra sistemului nervos, este dezintoxicant, stimulator si reglator al functiilor digestive, hepatice si renale. Fiind un remediu concentrat, obtinut din numeroase plante medicinale, contine multe substante benefice pentru organism.

Suc de telina, morcov si mar
    Zilnic se realizeaza, cu ajutorul unui storcator electric, un suc obtinut dintr-o radacina mica de telina, 1-2 morcovi si 2-3 mere. Daca preferati, mai puteti adauga si un pic de sfecla rosie. Se tine o cura de cateva saptamani.
    Sucul se bea pe stomacul gol si are efecte tonice nervoase, ajuta la reglarea activitatii glandelor suprarenale (responsabile de secretia hormonilor de stres), imbunatateste reactia organismului la suprasolicitarea fizica si psihica.

Cura cu bors

    Borsul este un tonic natural si un revitalizant execelent. Aceasta dieta are rezultate fantastice datorita substantelor active din compozitia borsului. Taratele de grau contin vitamine (A, complex B, C, D), minerale (calciu, magneziu, fosfor, seleniu, crom) si aminoacizi esentiali.

Plante medicinale
    Bogate în vitamine şi oligoelemente, unele plante sunt adevărate energizante şi pot ţine cu brio locul cafelei. Dintre acestea amintim doar cateva: ghimbir, salvie, rozmarin, cimbru. Se consuma sub forma de ceai sau infuzie. De asemenea, vitalizante cu renume, din flora internationala, mai sunt: ginseng, macca, guarana, ashwagandha.

Miere cu scortisoara
    Se amesteca, intr-o cana, o lingura de miere cu o lingurita de scortisoara si apoi se toarna apa. Va rezulta o bautura energizanta si afrodisiaca.
    Deasemenea, se poate face o mixtura din ingrediente apicole: miere, tinctura de propolis, polen, apilarnil sau laptisor de matca. Este foarte util pentru persoanele care desfasoara munca fizica intensa sau intelectuala, deoarece scade fenomenele de oboseala, reduce efectele stresului si diminueaza depresia psiho-emotionala.

Uleiul volatil de brad
    
La nivel psihic, uleiul de brad are un efect revigorant, stimuland pozitiv emotiile. In general, imbunatateste starea de spirit, inalta spiritul, stimuleaza activitatea mentala si inlatura sentimentul de deznadejde, tristete, stres si epuizare nervoasa. Este un leac bun pentru depresivi si persoanele meteosensibile sau vesnic obosite. 
    Rezultate bune se obtin si cu uleiul de scortisoara.

- se recomanda odihna, evitarea stresului si tehnici de relaxare. Daca va treziti mai obosit/a decat v-ati culcat, atunci este foarte posibil sa aveti ficatul bolnav.
- urmariti sa aveti o alimentatie sanatoasa bogata in vitamine si minerale. Se exclud: dulciurile, cafeaua, alcoolul, tutunul, alimentele pe baza de faina alba, mezelurile si carnea de orice fel, conservele.
- aerul curat, apa, razele soarelui sunt remedii din natura, mai calmante si mai relaxante decat orice medicament
- miscarea in aer liber are un efect pozitiv asupra starii de spirit. O plimbare in natura, mersul descult pe iarba, privelistea unui rasarit sau a unui apus in mijlocul naturii va pot reincarca “bateriile” pentru mult timp.


Niciun comentariu :

Impresii, Intrebari, Experiente ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...