ACNEEA, ELIMINATA CU REMEDII NATURISTE

    Acneea este cel mai des intilnita in randul adolescentilor, din cauza activitatii hormonale intense, care are loc atunci cand pesoana ajunge la pubertate.
    Cresterea nivelului de androgeni determina glandele sebacee de sub piele sa mareasca productia de sebum. Excesul de sebum impreuna cu celulele moarte pot optura porii, favorizand instalarea bacteriilor si, in cele din urma, aparitia de puncte albe (coşuri, furuncule) şi negre. In majoritatea cazurilor, acneea apare intre varsta de 11-14 ani si dispare in jurul varstei de 20 ani, dar aceasta nu este totusi o regula.

    Se considera ca acneea mai este partial legata de o dereglare a funcţiei rinichilor, de sindromul de ovar polichistic sau datorita acidifierii. Cu alte cuvinte, cand straturile tegumentare se încarcă cu depuneri de acizi şi de toxine, organismul va reacţiona prin erupţii cutanate si alte simptome similare.
    De asemenea, e bine de stiut ca exista unele produse cosmetice ce contin ingrediente comedogene, adica substanţe care, aplicate pe piele, tind să blocheze porii, ajutand aparitia acneei.
    Principalul risc legat de acnee este aparitia cicatricilor datorate lipsei de tratament sau a unui tratament incorect.

Cauze mentale si emotionale
    Acneea are legătură cu individualitatea si este în legătură cu armonia a ceea ce trăiesc în interiorul meu şi cu ceea ce se întâmplă în exteriorul meu. Faţa este acea parte din mine, care intră prima în contact direct cu ceilalţi, cea care ma ajută să fiu acceptat sau respins. Acneea poate apărea atunci când mă aflu într-un conflict, pe plan emoţional sau mental, cu propria mea realitate, mai ales în adolescenţă, când personalitatea nu este încă bine conturată. Acest conflict este legat de exprimarea de sine şi de propria mea natură interioară. Astfel, acneea este expresia vizibilă de iritare, de critică, de resentiment, de frică, de ruşine sau de nesiguranţă faţă de mine şi faţă de ceilalţi şi indică o non-acceptare a propriei mele fiinţe. Toate aceste sentimente sunt într-o efervescenţă în interiorul meu. Revoluţia interioară pe care o trăiesc, se manifestă printr-o eruptie a coşurilor. Dacă îmi voi face tot timpul griji pentru imaginea mea în ochii celorlalţi, viaţa mea va deveni acră. În loc să trăiesc o stare de libertate şi de mişcare, mă închid în lumea mea interioara şi în fricile mele.

    Nu mai sunt copil, dar nu sunt înca nici adult şi este posibil să mă simt într-o poziţie inconfortabilă faţă de propria mea imagine. Mă compar cu ceilalţi şi îmi găsesc tot soiul de defecte (sunt prea mare, prea gras etc.). Mă simt limitat în spaţiul meu vital şi mă resping. Mă simt controlat şi dirijat de părinţii mei, intr-un mod excesiv. Mă revolt repede împotriva autorităţii şi nu respect regulile stabilite. Mă identific cu unul dintre părinţii mei, pentru a-i face pe plac celuilalt, in loc să îmi pastrez propria mea identitate.
    Cand apare pe spate, acneea indică trecutul meu, obiceiurile mele, fricile mele anterioare şi angoasele mele. Mă resping sau ii resping pe cei cărora le reproşez că nu mă susţin şi nu mă sprijină.

Atitudine sanatoasa
    Acceptând la nivelul inimii, schimbările din mine, imi ascult nevoile fundamentale intr-un mod sănătos şi natural. Într-o zi voi descoperi persoana care va corespunde aşteptărilor mele. Trebuie să-mi gasesc locul si drumul in funcţie de inima mea. Mă accept şi mă iubesc aşa cum sunt şi incetez să mai vreau să fiu pe placul celorlalţi, cu orice preţ. Accept să fiu deschis spre ceilalţi.

ALIMENTATIA
    Avand in vedere ca acneea apare, in principal, datorita unei cresteri semnificative de sebum, o alimentatie saraca in grasimi poate ameliora efectele din aceasta perioada critica.
- se evita consumul de lapte, de prajeli si carne, precum si de dulciuri (care contin zahar):  ciocolata, prajituri, produse de patiserie, bauturi acidulate.
- alcoolul, cafeaua, bauturile care contin cofeina, fumatul si alimentele picante sunt excitante si favorizeaza acneea
    De asemenea, exista anumite medicamente care agravează acneea: unele pilule contraceptive, corticosteroizi si medicamente pentru epilepsie sau medicamente care contin iod si sare iodată.


Remedii naturiste pentru acnee

INTERN
    Se recomanda ceaiuri depurative din frunze de nuc, urzica, papadie, brusture, trei-frati-patati (amestec de cel putin 2 plante) - se bea zilnic un litru de ceai, repartizat pe intreaga zi.

    În această perioadă beti multe sucuri de fructe si zarzavaturi. Un efect benefic il au sucurile de morcovi, de anghinare si de urzica. Se mai pot consuma sucuri din papadie, leurda sau patrunjel.

    Incidenta acneei si a tulburărilor care apar în perioada pubertătii sunt reduse semnificativ prin cure cu polen îndelungate.

    Zincul intareste sistemul imunitar si normalizeaza secretia de sebum. Alimente bogate în zinc: seminte de mac, pâine integrală, drojdie de bere, mazare verde (pastai), hrean, cartofi, pastarnac, patrunjel, spanac, usturoi, germeni de grâu si secara, ciuperci, galbenus de ou (crud), branza si iaurt, unt, tofu, caise, zmeura, curmale, avocado.

EXTERN
    Se pun comprese pe fata cu ceai de urzica ori salvie sau folositi alte remedii cu proprietati antibacteriene: argint coloidal, bitter suedez.

    Se introduce hrean ras intr-o sticla si se toarna deasupra otet de mere. Maceratul se tine 10 zile la temperatura camerei si se amesteca zilnic. Dimineata si seara se aplica otet de hrean pe fata uda si se lasa sa-si faca efectul 10 minute. După aceea, se curăţa tenul cu infuzie de urzică sau muşeţel.

    Se tamponeaza zona cu ulei esential de lavanda, neem sau portocale.

    Se spala fata cu suc proaspat de varza sau de morcov. Se mai poate folosi suc de lamaie sau coaja rasa de portocala. Se lasa sa actioneze timp de maxim o ora dupa care se spala cu apa calduta.

    Mască de fată obtinută din: 2 lingurite de drojdie de bere, 2 linguri de ulei de măsline si 2 linguri de miere lichidă. Amestecul se omogenizează si apoi se întinde pe ten, unde se lasă timp de 30 de minute, după care se spală cu apă căldută.

ATENTIE !
    Daca problema nu este de natura hormonala, ci este din cauza toxinelor din sange, faceti o cura de purificare a sangelui sau apelati la taierea sub limba. In acest fel sangele se curata si toxinele sunt eliminate din organism, iar efectul va fi disparitia cosurilor de pe fata.

Niciun comentariu :

Impresii, Intrebari, Experiente ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...