CONSTIPATIA = AUTOINTOXICARE

    Constipatia este o sursa permanenta si periculoasa de autointoxicare, datorita otravurilor ce apar prin stagnarea materiilor fecale. Fermentarea si putrezirea alimentelor în tractul digestiv produc substante nocive pentru organism. Mai departe, aceste toxine patrund foarte usor  in sange, prin membranele subtiri din intestinul subtire si apoi sunt transportate in tot organismul. 
    Multe persoane suferă de constipatie cronică, dar ignoră această problemă, fără să realizeze că aceasta provoacă stagnarea si recircularea toxinelor, agentilor patogeni si a altor reziduuri în organism. Autointoxicarea este una dintre principalele cauze ale imbatranirii premature si a altor boli grave. Sa nu uitam ca o vorba din batrani afirma ca „boala apare din colon”.    
    Glandele suprarenale slabe, tiroida hipoactiva, ficatul congestionat si nivelul redus al acidului gastric sunt patru cauze obisnuite ale constipatiei.

Boli provocate de autointoxicatie
     Toate aceste boli apar datorita recircularii, prin intermediul sangelui, a toxinelor prin corp: ciroza, reumatism, dizenterie, artrita, nefrita, psihoze, boli cardio-vasculare, boli ale pielii, litiaza, insomnie, sciatica, anemie, mirosul neplacut al gurii (halena).

Constipatia poate apare datorita unor afectiuni:
- afectiuni ano-rectale: fisuri anale, stenoza anala, prolaps, abces perianal, rectocel, tumori
- afectiuni colonice: sindrom de intestin iritabil, diverticuloza, tumori, stricturi, boala Crohn, rectocolita ulcero-hemoragica, ischemie colonica, tuberculoza, hernii, volvulus, endometrioza
- cauze pelvine: sarcina, postpartum, tumori uterine, ovariene, endometrioza
- boli neuromusculare: boala Hirschprung, neuropatie autonoma, boala Chagas, pseudo-obstructia intestinala, accident vascular cerebral, tumori cerebrale, tabes, scleroza multipla, Parkinson, dermatomiozita
- boli metabolice: diabet, uremie, hipercalcemie, hipotiroidie, feocrocitom
- boli psihice: depresie, anorexie nervoasa.

Principalele consecinte ale constipatiei
Stomac – pierderea tonusului stomacal, ptoza, ulcer, cancer
Rinichi – calculi, colici
Sistem nervos – insomnie, depresie, iritabilitate, isterie
Picioare – sciatica, staze venoase ce formeaza varice
Colonhemoroizi, cancer
Piele – diferite eruptii
Ficat – congestie, calculi, intoxicatie
Sangeanemie, modificari ale compozitiei
Abdomen – staza sanguina, infectii cronice ale organelor genitale la femei, deplasarea uterului

Cauze mentale si emotionale
    Aceste deseuri sunt manifestarea fizica a ideilor mele negre, a preocuparilor, a furiei mele, a geloziei.
    Acest lucru indică existenţa unei nevoi puternice de a controla evenimentele din viaţa mea, rezultată din nesiguranţă şi incertitudini. Este posibil să fiu obsedat de detalii, să am nevoie să verific totul de mai multe ori pentru a mă asigura că totul este "sub control”. Pot ajunge să fiu chiar meschin şi egoist, pentru siguranţa mea.
    Situatiile care favorizează constipaţia pot apărea şi atunci când trec printr-o situaţie financiară dificilă, cand am relaţii conflictuale. Îmi este teamă de necunoscut. Mă agăţ de vechile mele idei si de bunurile mele personale. Sau poate vreau să reţin pe cineva.
    Nu mă simt la înălţime, sunt neputincios să schimb anumite situaţii şi acest lucru mă face să fiu constipat. Îmi este atât de teamă că voi fi judecat sau criticat încât îmi refulez spontaneitatea. Îmi refulez şi problemele şi emoţiile din trecut, de teamă că vor ieşi din nou la suprafaţă şi că va trebui să le fac faţă. Trăiesc sub presiune. Mă simt strâmtorat intr-o situaţie şi din această cauză sunt crispat. Am tendinţa să fac provizii din teama de a nu avea lipsuri pe plan material.

Atitudine sanatoasa
    Accept sa las sa plece tot ceea ce nu imi convine, sa ma relaxez. Vreau, aici si acum, sa ma eliberez de trecut, sa merg inainte si sa traiesc o viata plina de pasiune. Ma simt mult mai destins, deoarece am incredere in mine si in viata.

Tratamentul constipatiei
    Este necesara o dietă bogata în fibre alimentare si consumul a cel putin 1,5-2 litri de lichide zilnic. Pentru aceasta se poate face terapia cu apa, care este foarte eficienta si rapida, mai ales daca se realizeaza cu apa alcalina. Aceasta apa purifica organismul de toxine si "spala" colonul. Deasemenea, si zerul este foarte indicat, fiind considerat o "apa tamaduitoare".


    Conţinutul mare de fibre alimentare din făina de cânepă este remediul ideal împotriva constipaţiei. Laxativele nu sunt o soluţie deoarece pot provoca tulburări neaşteptate ale digestiei şi nu aduc necesarul de fibre alimentare, astfel încât colonul să fie protejat.

    Se vor consuma in stare cruda: cereale integrale (musli, fulgi), zeama de tarate, grau incoltit, fructe si legume proaspete, iaurt, miere, seminte (susan, floarea soarelui), ulei (orice ulei).

Foarte buna pentru eliminarea constipatiei este banala limonada cu apa, miere si lamaie, zerul din lapte sau bautura kombucha. Aceasta din urma, pe langa efectele benefice asupra constipatiei si consecintelor ei, elimina multe alte probleme legate de autointoxicare.

    In caz de constipatie cronica, exista posibilitatea ca intestinele sa contina straturi inchegate de mucus intarit, amestecate cu materie fecala (placa mucoida). In aceasta situatie este necesara curatarea colonului. Cea mai rapida si eficienta metoda naturala pentru aceasta este o tehnica indiana ce consta in spalarea intestinelor doar cu apa (dureaza 2 ore !).
 

    Alimente interzise: carne, grasimi si prajeli, paine alba, dulciuri, branzeturi, muraturi, cafea, ceai negru, bauturi racoritoare sintetice, bauturi alcoolice.

Lipsa activitatii fizice zilnice poate conduce la aparitia constipatiei.


Niciun comentariu :

Impresii, Intrebari, Experiente ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...