GINSENG LaVivant     COLOIDALE AquaNano    

CIUPERCILE CHAMPIGNON – SURSA DE PROTEINE SANATOASE

    Exista aproximativ 200.000 de specii de ciuperci, insa doar ciupercile Champignon au primit statut de vedeta internationala, fiind cultivate in peste 70 de tari ale lumii.
    Ciupercile Champignon (Agaricus bisporus) contin o gamă largă de vitamine, minerale, carbohidraţi, proteine, fibre şi fitonutrienţi care sunt importante pentru sănătatea umană. Practice, gustoase şi nu numai, ciupercile sunt recunoscute pentru conţinutul lor scăzut în calorii şi grăsimi, iar proteina vegetală obţinută din ciuperci se află pe locul doi, pe plan mondial după cea din soia: 30-40% din greutatea lor uscată sunt proteine (carnea are doar 15-25%). Toate aceste elemente, fac din ciupercile comestibile o sursă excelentă de hrană, fiind considerate alimente cu o valoare nutritivă ridicată.

    Consumul de ciuperci aduce beneficii importante organismului uman, spun cercetătorii. Astfel, introduse in alimentaţia zilnică, ciupercile previn bolile cardiovasculare si apariţia unor afecţiuni grave, cum este cancerul mamar sau diferite boli provocate de slăbirea sistemului imunitar.
    Ciupercile mai au rol in regenerarea ţesuturilor, elementele lor intră în alcătuirea sistemului nervos, asigură buna funcţionare a glandelor (tiroida), contribuie la formarea anticorpilor şi la functionarea normală a pielii etc.
    Toate acestea se datorează substanţelor biologic active din ciuperci: minerale (potasiu, fier, calciu, magneziu, sodiu, fosfor, zinc, seleniu) şi vitamine (B1, B2, B3, B5, B6, B12, D, E). Testate ştiinţific, aceste nutrimente antioxidante previn aterosleroza, bolile memoriei, reduc riscul atacurilor cerebrale, au virtuţi antitumorale şi imunologice.

    Complexul vitaminic B este esential pentru cresterea si dezvoltarea organismului dar si pentru o varietate de functii metabolice. Aceste vitamine joaca un rol important in activitatea unor enzime ce controleaza reactiile chimice din organism. Astfel de enzime sunt implicate in transformarea hranei in energie sau in alte substante utile organismului. Astfel, femeile insarcinate sau sportivii, precum si copiii au nevoie de un nivel mai crescut de vitamine B, fata de celelalte persoane.

    Cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania au descoperit ca doar cateva ciuperci contin de 12 ori mai multa cantitate de L-Ergothioneine decat germenii de grau. Ergothioneine este un aminoacid, puternic antioxidant, care protejeaza ADN-ul organismului (materialul nostru genetic) de actiunea radicalilor liberi ce ataca permanent si vatameaza membranele celulelor.
    Un aspect deosebit de important este acela că prin fierberea ciupercilor nu scade cantitatea acestui antioxidant.

    Glucidele, numite în mod curent carbohidraţi (manita, glucoza, trehaloza, zaharoza şi celuloza ) şi alte substanţe lipsite de azot (glicogen, chitină, hemiceluloză etc.), sunt substanţe organice cu rol important în metabolism, fiind constituienţii fundamentali ai materiei vii. Glucidele din ciuperci sunt formate din glicogen, asemănător cu cel din carnea animalelor. Ciuperca este singura plantă din întreg regnul vegetal care conţine glicogen, fiind denumită şi "carne vegetală". Pentru oameni, glicogenul serveşte la înmagazinarea energiei şi detoxifierea organismului. Glicogenul se găseşte în ficat si in muschi.

    Cateva ciupercute albe contin o cantitate de potasiu mai mare decat cea continuta de o portocala. Potasiul reprezintă 44-47% dintre elementele minerale continute intr-o ciuperca, oxizii acestuia cu apa dau baze şi participă la menţinerea echilibrului acido-bazic al organismului, iar sărurile de potasiu contribuie la reglarea conţinului de apă din celulele vii. In plus, potasiul ajuta la reglarea tensiunii arteriale.



    Fierul din ciuperci combate anemia si este necesar pentru asimilarea vitaminelor apartinand complexului B, pentru producerea hemoglobinei (proteina globulelor rosii) si are rol in dezvoltarea intelectuala, in special la copii.

Datorita continutului de zinc, ciupercile reprezinta un remediu excelent in lupta impotriva depresiei, a stresului si a starilor de anxietate.

    Seleniul este un mineral care previne imbolnavirea inimii, a tumorilor cancerigene si contribuie la evacuarea mercurului toxic din organism.
    Seleniul este un antioxidant care lucreaza impreuna cu vitamina E pentru a proteja celulele de efectele daunatoare ale radicalilor liberi. Barbatii care au consumat doza dubla recomandata zilnic de seleniu au redus riscul de cancer de prostata cu 65%.

    În favoarea ciupercilor trebuie menţionat şi faptul că acestea sunt singura legumă proaspătă care contine vitamina D (specifică pentru carnea de peşte). O porţie de 4-5 ciuperci Champignon aduc în dietă 4% din necesarul zilnic de vitamina D, care joacă un rol important în sănătatea oaselor şi a dinţilor, dar şi pentru sănătatea părului, pielii şi unghiilor.

    Ciupercile comestibile din specia Agaricus bisporus - binecunoscutele ciuperci Champignon - conţin substanţe care inhibă activitatea unei enzime implicate în producţia de estrogen, reducand astfel şi riscul dezvoltării cancerului de san.

    Prin conţinutul lor în vitamine şi săruri minerale, ciupercile Champignon sunt considerate energizante şi mineralizante. Ele combat anemia, oboseala, astenia si sunt recomandate în perioada de convalescenţă. Unii nutriţionişti menţionează că aceste ciuperci au şi virtuţi antialergice.

    Testările a 11 specii de ciuperci, în majoritate comestibile printre care şi Champignon, au dovedit a avea o acţiune inhibitoare faţă de virusul poliomielitei, verificări ce au fost confirmate în laborator pe cobai şi maimuţe.

    Aceste ciuperci pot fi consumate si ca aliment dietetic de catre diabetici. Studiile au aratat ca ciupercile Champignon reduc nevoia de insulina pentru a regla glucoza din sange. Acest efect apare datorita continutul lor foarte scazut de carbohidrati (3,45%) si foarte abundent in proteine si vitamine din complexul B. De asemenea, nu conţin amidon care în organism se transformă în zahăr.

    Persoanele obeze pot manca ciuperci Champignon datorita senzatiei de satietate pe care acestea o confera si continutului lor caloric scazut (daca nu sunt prajite sau gatite cu ulei). Pe langa proteine de calitate, ciupercile nu contin colesterol, sunt usor de digerat si au multe fibre, avand o multime de avantaje comparativ cu carnea. Nu au efecte negative asupra digestiei, aşa că sunt recomandate în orice dietă de slăbit.

    Ciupercile Champignon sunt un ingredient delicios şi sănătos pentru multe mâncăruri, putand fi consumate in foarte multe moduri: in salate, crude sau coapte, fierte sau semicalite, alaturi de alte legume.
    Din păcate, in scurt timp ele încep să-şi piardă frumoasa culoarea albă şi să oxideze. Acest lucru se poate evita cu un mic truc. Înainte de a introduce ciupercile crude în sertarul pentru legume al frigiderului, stropiti-le cu puţin suc de lămâie şi le veti prelungi considerabil durata de viaţă. Dacă vi se pare că sucul de lămâie le dă un gust prea acru, atunci îl puteţi dilua cu apă.

ATENTIE !
    Ciupercile nu sunt recomandate in caz de guta.

Niciun comentariu :

Impresii, Intrebari, Experiente ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...