GINSENG LaVivant     COLOIDALE AquaNano    

PAINEA ALBA ESTE UN „ALIMENT GOL”

    „Azi e o certitudine ştiinţifică faptul că pâinea albă e unul dintre alimentele cele mai dezechilibrate din punct de vedere nutriţional. Ea conţine o cantitate foarte mare de amidon, foarte susceptibil de a creşte glicemia. Obezitatea este cea mai răspândită boală de nutriţie şi creşte riscul de apariţie al tuturor bolilor de civilizaţie modernă: diabetului de tip 2, anumite forme de cancer. O parte din glucide se depun sub forma colesterolului rău pe artere” - Gheorghe Mencinicopschi, medic nutriţionist.

    Ţara noastră este pe primul loc în Europa la consumul de pâine, fiind preferata in special pâinea albă. Totusi, chiar daca arata mai bine, painea alba si „pufoasa” nu este deloc la fel de satioasa precum cea fabricata din faina integrala. Dupa procesare, faina alba ramane cu putine elemente nutritionale, deoarece cele mai bune elemente nutritive sunt in taratele care se elimina in urma procesului de macinare si cernere.
    Pentru a compensa pierderile survenite in urma procesarii bobului de grau, de multe ori, faina alba contine aditivi chimici si vitamine de sinteza. In aceste conditii, pâinea albă, facuta din făină rafinată, golita de nutrienti, devine o paine moarta si care, pe deasupra, provoaca multe neplaceri organismului.

    În procesul de măcinare a grăunţelor, morile adaugă o serie de substanţe chimice cu efect de albire, foarte dăunătoare sănătăţii. Iată câteva din ele: oxid de azot, clor, clorură, peroxid de azot şi peroxid de benzoil, toate în amestec cu alte săruri chimice. Agentul de înălbire oxid de clor, în combinaţie cu ce proteine mai rămân în făină după măcinare, produce un derivat chimic numit alloxan, substanţă utilizată de cercetători în laborator pentru a induce diabetul la animalele de experienţă (distruge celulele de tip "beta" din pancreas). Oxidul de clor, pe lângă faptul că distruge vitalitatea bobul de grâu, scurtează şi termenul de valabilitate al făinii (dat de prezenţa vitaminei E în germen, care este înlăturat), motiv pentru care în făină se adaugă şi o serie de conservanţi chimici.

    Alte ingrediente toxice din paine:
Propionatul de calciu - migrene sau crize de vezica biliara
Lactatul de calciu - stari de hipercalcemie si insuficienta renala
Acid sorbic - distruge vitamina B 12, poate cauza iritatii
Bromatul de potasiu - greata, varsaturi, diaree
Dextroza, glucoza - afecteaza pancreasul

    Pe langa toate acestea, pâinea albă are un indice glicemic atât de mare (70) încât organismul aproape că nu mai face diferenţa între aceasta şi zahăr. În schimb, pâinea integrală are un indice mai mic (50) şi se asimilează mai greu, la fel ca în cazul cofeinei din ceai. Carbohidraţii cu indice glicemic mare, cum sunt pastele, pâinea alba, cartofii şi zahărul, necesită o cantitate mare de insulină pentru a fi metabolizaţi. Astfel apar fluctuaţii de energie, kilograme în plus, dereglări ale metabolismului (diabet de gradul 2).


    In procesul de preparare al  fainei integrale se foloseste intregul bob, astfel incat se pastreaza elementele esentiale din toate cele 3 parti ale sale – germenul, membrana interioara si membrana exterioara. In acest fel, ne folosim de intreaga valoare nutritiva a fiecarui bob: vitamine, minerale, antioxidanti si fibre.

    Beneficiile painii din faina integrala sunt:

- previne afectiunile colonului, prin accelerarea tranzitului intestinal, datorita continutului in fibre insolubile (din tarata)
- previn instalarea simptomelor de „digestie lenta”
- furnizeaza energie si fortifica imunitatea prin continutul in vitamine si minerale continute in germen: vitamine din complexul B-urilor, vitamina E, acid folic, cupru, zinc, magneziu, seleniu si fier
- fiind bogata in fibre produce senzatia de satietate, astfel ca reduce apetitul
- previne imbatranirea celulara datorita proprietatilor antioxidante, ce scad nivelul de radicali liberi la nivel celular
- are capacitatea de a diminua colesterolul, astfel ca previne bolile coronariene


    Si painea integrala poate contine aditivi alimentari sau poate fi colorata artificial. De aceea este foarte bine sa verificati eticheta produsului. Ideal ar fi, insa, să vă cumpăraţi o maşină de făcut pâine.

Un comentariu :

  1. Cea mai sanatoasa paine este painea de secara, facuta in casa, nu din comert.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...